Bestellen & Levering

Wij streven ernaar 90% van ons assortiment op voorraad te hebben. Voor deze producten geldt dat je ze binnen ongeveer 3-5 werkdagen ontvangt. Mocht een artikel niet op voorraad zijn, dan bestellen we deze direct en stellen we je op de hoogte van de verwachte levertijd. De verwachte levertijd noemen we ook op de productpagina’s in onze webshop. Ben je benieuwd naar de exacte levertijd? Neem in dat geval gerust contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je precies vertellen wanneer je het product kunt verwachten. Je kiest zelf of de bestelling op het factuuradres wordt bezorgd of dat je het wilt laten bezorgen op een ander adres. Dit kan simpelweg aangegeven worden wanneer je de bestelgegevens aan het invullen bent.

Thuisbezorgd door PostNL

De meeste pakketten worden via de PostNL pakketservice bezorgd. De bezorging vindt plaats van maandag tot en met zaterdag tussen 09.00 en 20.00 uur. De avond voor levering ontvang je een track-en-trace code waarmee je jouw bestelling kunt volgen en de verwachte levertijd kunt zien. Mocht de bezorger van PostNL je pakket niet kunnen bezorgen (bij jou of bij je buren), dan doet hij/zij een kaartje in de bus. Hierop staat de datum wanneer hij/zij opnieuw langskomt. Mocht het de tweede keer ook niet lukken, dan krijg je een kaartje waarop staat waar je het pakket af kunt halen.

Thuisbezorgd via Extra@Home

De zware of grote artikelen worden bezorgd door de PostNL service Extra@Home. Op het moment dat jouw bestelling bij Extra@Home is, ontvang je een bezorgkalender waarin je jouw gewenste bezorgdatum en gewenst tijdvak aan kunt geven. De avond voor de leverdatum ontvang je een mailtje met een bevestiging van de bezorging en het tijdvak waarin geleverd gaat worden. In deze mail vind je ook een linkje waarmee je jouw order kunt volgen. Op de ochtend van de leverdag ontvang je nog een sms’je als extra bevestiging. De bezorging vindt plaats van maandag tot en met zaterdag tussen 09.00 en 20.00 uur.

Bezorgkosten

Verzending binnen Nederland
Bestellingen vanaf €35,- of meer verzenden wij gratis. Voor bestellingen onder de €35,- hanteren wij een bezorgtarief van €6,95. Uiteraard kun je er altijd voor kiezen om de bestelling bij een van onze vestigingen af te halen.

Verzending naar de Waddeneilanden
Wil je de bestelling laten bezorgen op een van de Waddeneilanden? In dat geval rekenen wij een bezorgingstoeslag van €49,95. Houd tevens rekening met 1 extra dag levertijd.

Verzending naar België
Wanneer je je bestelling in België wilt laten bezorgen, brengen wij een bezorgingstoeslag van €9,95 in rekening. De levertijd blijft onveranderd en is dus hetzelfde als bij verzending binnen Nederland.

Zelf de dag van de levering kiezen? dat kan!

Het is mogelijk om zelf de dag van levering te kiezen. Bij het plaatsen van de bestelling kun je bij de bestelnotities aangeven wanneer je de bestelling zou willen ontvangen. Wanneer de bestelling eenmaal geplaatst is, kan de dag van levering niet meer veranderd worden. Ook wanneer je een aankoop bij een van onze fysieke winkels doet, kun je zelf het gewenste moment van levering aangeven. Woon je op één van de Waddeneilanden? Houd dan rekening met een extra levertijd van 1 dag.

Maak gebruik van de Topservice!

Bij Matrasconcurrent kun je gebruik maken van de ‘Topservice’. Dit is een dienst die van toepassing is op de matrassen, topmatrassen en boxsprings. De Topservice is een dienst die tegen een kleine meerprijs van €19,95 aangevraagd kan worden. Met de Topservice geniet je van een extra service waarbij we het matras bij je thuis afleveren en volledig installeren. Voor de Topservice gelden de volgende voorwaarden:

Matrassen en topmatrassen
  • Producten worden aan huis gebracht tot en met de vierde verdieping. Woon je hoger dan de vierde verdieping dan kan er geen gebruik gemaakt worden van de Topservice.
  • Het matras wordt uitgepakt en geïnstalleerd. Het afval wordt meegenomen.
  • De Topservice kan aangevinkt worden bij het bestellen tegen een meerprijs van €19,95.
Boxsprings
  • Producten worden aan huis gebracht tot en met de vierde verdieping. Woon je hoger dan de vierde verdieping dan kan er geen gebruik gemaakt worden van de Topservice.
  • De boxspring wordt niet uitgepakt en geïnstalleerd, maar wel tot in de slaapkamer geleverd.
  • De Topservice kan aangevinkt worden bij het bestellen tegen een meerprijs van €19,95.

* Kies je niet voor de Topservice, dan wordt het product tot de eerste drempel bezorgd.

Achteraf betalen met Klarna

Met Klarna kun je ervoor kiezen om je aankopen achteraf te betalen, wat betekent dat je eerst je bestelling ontvangt en later pas hoeft te betalen. Dit biedt je meer flexibiliteit en gemak bij het online winkelen.

Het proces van achteraf betalen met Klarna is heel eenvoudig. Nadat jij de bestelling hebt geplaatst en het tijd is om te betalen, kan jet ervoor kiezen om te betalen via Klarna. Hierbij wordt er een korte kredietcheck uitgevoerd om te zien of je in aanmerking komt voor deze betaalmethode. Als de kredietcheck succesvol is, wordt het bedrag van de bestelling aan Klarna betaald en kan jij je aankoop afronden.

Een groot voordeel van Klarna is dat je pas hoeft te betalen als je jouw aankopen hebt ontvangen. Dit betekent dat je de producten kan inspecteren en controleren of ze aan je verwachtingen voldoen voordat je ze daadwerkelijk betaald.

Gespreid betalen met SprayPay

Is het aankoopbedrag minimaal € 250,-? Dan bestaat de mogelijkheid om gespreid te betalen. Zodra je aangeeft via SprayPay gespreid te willen betalen, beoordelen wij aan de hand van een aantal checks razendsnel je aanvraag.

Deze beoordeling vindt online plaats. Lange aanvraagtijden kennen we niet. Binnen enkele seconden weet je of je in aanmerking komt voor een krediet. Is de aanvraag akkoord? Dan kun je meteen genieten van je aankoop; je moet alleen de levering nog even afwachten.

Betaal in termijnen

  • Ga op de betaalpagina naar SprayPay – Gespreid betalen
  • SprayPay betaalt het artikel waarna jij ons in termijnen terugbetaalt
  • Na 30 dagen incasseren wij het eerste maandbedrag via automatische incasso
  • Alle termijnen betaald en er staat geen bedrag meer open? Steun een Goed doel!
Hoe werkt het proefslapen?

Wanneer je iets bij ons koopt is hier in veel gevallen omruilgarantie of proefslapen van toepassing. Wanneer je niet tevreden bent over het artikel, kun je dit binnen 100 dagen na ontvangst melden. Samen met een medewerker kun je dan een artikel uitkiezen dat beter aan jouw wensen voldoet. Wanneer er een verschil in aankoopbedrag zit, wordt dit onderling verrekend.

*Vanwege hygiëne overwegingen kunnen niet alle artikelen worden geruild. Informeer bij de klantenservice of proefslapen van toepassing is op jouw bestelling.