Zo slaap je wél met warm weer

Met onze 6 tips slaap je wél met warm weer!

De tijd van het warme weer is alweer aangebroken in Nederland. De afgelopen nachten hebben we zelfs al tropische nachten gehad (nachten waarin het niet onder de 20ºC wordt) en het lijkt erop dat er dit jaar nog wel een stuk meer van dat soort nachten aan zitten te komen. En hoewel het heerlijk weer is om buiten te zijn en in de zon te zitten, kan het ’s nachts nogal wat problemen opleveren met het slapen. Maar wij kunnen het een stukje makkelijker voor je maken! Dus: vind jij het ook lastig om met dit warme weer in slaap te komen? Met deze tips slaap je wél met warm weer!

1. Ramen en gordijnen dicht!

Doe ’s ochtends al je ramen en gordijnen dicht en zorg dat ze de hele dag gesloten zijn. Zo komt er zo min mogelijk warme lucht en zonneschijn binnen, waardoor de temperatuur ook aangenaam blijft. Doe de ramen en gordijnen vervolgens pas open na zonsondergang om een beetje afgekoelde lucht in huis te halen.

2. Gebruik een ventilator!

Om de koele lucht van buiten naar binnen te halen, kun je – in de avond als het wat afgekoeld is –gebruik maken van een ventilator. Zet deze voor een open raam en zet ‘m aan op de hoogste stand. De ventilator zal dan de koele lucht van buiten naar binnen zuigen.

3. Gebruik ijs!

Om de lucht van de ventilator nóg koeler te maken, kun je gebruik maken van flesjes ijs. Zet of hang deze voor de ventilator en de kamer wordt weer een stukje koeler. De ventilator blaast de lucht namelijk langs de koude flesjes, waardoor de lucht snel afkoelt. Leg wel een handdoekje onder de flesjes, want ze gaan natuurlijk condenseren zodra het ijs een beetje begint te smelten.

4. Neem een warme douche!

Het klinkt onlogisch, maar om af te koelen moet je juist een warme douche nemen en géén koude! We dachten zelf ook altijd dat een koude douche beter was, maar door de kou vernauwen je bloedvaten, waardoor je je interne warmte minder goed af kan voeren. Door juist een warme douche te nemen, verbreden je bloedvaten zich en wordt de warmte beter en sneller afgevoerd.

5. Drink ijswater

Drink voordat je op bed gaat even één of twee glazen (ijs)water. Zo wordt je lichaam van binnenuit gekoeld op het moment dat je op bed gaat en kun je makkelijker in slaap komen. Moet je ’s nachts vaak naar het toilet? Dan raden we je het drinken van water voor het slapengaan wel af.

6. Slaap onder een laken

De laatste tip die we je kunnen geven is het weghalen van je dikke dekbed. Haal ‘m eruit en slaap gewoon onder je dekbedovertrek of onder een laken of dun deken. En als je écht onder een dekbed moet slapen, zorg er dan voor dat je een koel zomerdekbed hebt (wij verkopen ze ook, bekijk ze hier).

Als je onze tips opvolgt, zul je merken dat het een stuk koeler in je slaapkamer is en dat je daarom al een stuk beter kan slapen. Heb je alsnog problemen met je nachtrust? Lees dan ook eens onze blog Tips Bij Slaapproblemen of onze andere blogs; wie weet kunnen wij je helpen!

De waardering van matrasconcurrent.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 8.3/10 gebaseerd op 344 reviews.